خانه > Uncategorized > تاثیر معنویت بر بیماری های مقاربتی

تاثیر معنویت بر بیماری های مقاربتی


انتشار این مقاله (یا هر مقاله ای به غیر از مقالاتی که نویسنده آن ازاعضای تارنما یا مدیریت نارنما باشد ) به هیچ وجه دلیلی بر تایید یا رد آن نمی باشد ،و صرفا برای آشنایی کاربران با تفکرات و مقالات مختلف می باشد

 

با این كه همواره نام «زیگموند فروید» به عنوان پزشكی نابغه و اندیشمندی بی نظیر كه با كاوش در عمیق ترین ابعاد روان انسانی، بانی بزرگ ترین انقلاب در علم روان پزشكی شد، بر پیشانی دانش بشری می درخشد، اما برخی خطاهای او و همچنین تعبیرهای نادرستی كه متاخرین او از نظریاتش به عمل آوردند، منجر به فجایعی جبران ناپذیر در عرصه جوامع گوناگون شد.

 

فروید می گفت: عقده های جنسی بشر مسبب ركود و عقب ماندگی انسان ها در زمینه های مختلف علمی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و .. است و غربی ها با قبول نظریه او از حدود 5 دهه ی پیش و آزاد گذاشتن بی قید و شرط روابط جنسی به ناگاه به رشدی باور نكردنی و جهشی سرسام آور در زمینه های گوناگون دست یافتند !؟! (1)

 

اما در عوض، آزادی بی حد و حصر جنسی ارمغان های مرگبار گوناگون نیز برای آنها به همراه داشت كه از آن جمله بیماری های مختلف مقاربتی، از جمله سوزاك و سیفلیس و … است كه در طب امروز با عنوان بیماری های (S.T.D) Venereal شناخته می شوند و بخش عمده ای از مراقبت های پزشكی را به خود اختصاص می دهند.

 

از طرفی بیماری مهلك و مرموز Aids (ایدز) را نیز می توان به نوعی جزو این گروه بیماری ها به حساب آورد. در بروز همه این بیماری ها، روابط متعدد و نامشروع جنسی با شریك های جنسی گوناگون نقش اصلی را ایفا می كنند.

 

اما اسلام و شكل حقیقی آن یعنی تشیع، با این كه با رهبانیت و تجرد به شدت مخالفت می كند(بر خلاف مسیحیت كاتولیكی و متعصب)، نسبت به ارضای غریزه جنسی در حد نیاز و در چارچوب مشروع نظر بسیار مساعدی دارد تا جایی كه قانون «ازدواج موقت» را برای بهره وری از این نعمت بزرگ الهی وضع می نماید. اما آنجا كه كار این غریزه به فساد كشیده شود و به صورت فحشا(2) بروز نماید ،اسلام برخورد و مقابله قاطع با موارد فتنه را پیشنهاد می نماید و مجازات های سخت برای افراد خاطی در نظر می گیرد.

بسیاری از قوانین اسلامی از جمله «نماز» به گونه ای خود بخود و شاید ناخوداگاه (آن طور كه خدای بزرگ در سوره عنكبوت فرموده است) انسان های مومن را از نزدیك شدن به فحشا بر حذر می دارد كه مثلا ضمن مقایسه اجمالی آمار بیماری های مقاربتی در غرب با جوامع مسلمان، می توان به این نكته مهم دست یافت .

 

توجیه علمی این قضیه نیز با توجه به تغییر و تحولاتی كه بر اثر نمازهای پنجگانه در ناقل های عصبی محرك جنسی به وقوع می پیوندد و منجر به مهار شهوت در موارد نامشروع می شود، قابل بررسی است كه ما در بحث تعادل ناقل های عصبی بدان توجه خاص خواهیم داشت. هر چند كه در این مورد، تلقین نیز به عنوان یك توجیه علمی خوب مطرح است.

 

به قول حضرت آیت ا.. خزعلی : «پسر و دختر جوان كه انگیزه شهوت دارد، وقتی به نماز ایستاد و پنج نوبت «الحمدا.. رب العالمین» گفت، یعنی تمام سپاس و ثنای من مال آن كسی است كه مالك بدن و جسم عواطف و احساس، سلسله اعصاب و قلب و گردش خون من و تمام امكانات و ارزش های من است، یك انگیزه قوی در او پیدا می شود. انگیزه ای كه توان مقابله او را در مقابل انگیزه جنسی فزونی می بخشد.» (3)

 

و به این ترتیب نماز حقیقی، خود به خود و فعالانه ریشه فساد جنسی و فحشاء را می خشكاند و متعاقب آن آمار بیماری های مقاربتی را به شدت كاهش می دهد.

 

نویسنده : دكتر مجید ملك محمدی

دسته‌ها:Uncategorized
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: