خانه > آموزش, آموزش کامپیوتر, آموزش اینترنت > عده اي در کمين کليک کردن شما هستند

عده اي در کمين کليک کردن شما هستند


در كمين كليك!

تعداد كثيري از كاربران از اينكه رد وب‌گردي آنها توسط چشمان تيزبين شركت‌هاي تبليغاتي دنبال مي‌شود، بي‌خبرند.

كريس هوفنيگل (Chriss Hoofnagle) يكي از مقامات ارشد مركز بركلي در بخش مربوط به قوانين فناوري مي‌گويد: كاربران هنوز فكر مي‌كنند كه خط‌مشي‌هاي اتخاذشده در زمينه حريم خصوصي اينترنتي مانع از اين مي‌شود كه وب‌سايت‌ها از روش‌هاي ويژه براي دادن اطلاعات يا فروش محصولات خود استفاده كنند. اما بين سياست‌هاي تجاري و توقعات مشتريان هيچ رابطه و هماهنگي وجود ندارد.

هوفنيگل خاطرنشان مي‌كند: بسياري از مشتريان براساس قوانين حريم خصوصي آنلاين رفتار مي‌كنند و فكر مي‌كنند كه رعايت‌كردن اين قوانين آنها را در مقابل برخي مسايل حمايت مي‌كند اما نمي‌دانند كه سياست‌هاي مربوط به حريم خصوصي تنها جنبه اطلاع‌رساني دارد و هيچ تضميني به كاربران نمي‌دهد. شكاف بين سياست‌هاي تجاري و توقعات مشتريان درمورد حدود 55درصد از كاربران وجود دارد و اكثر آنها به اشتباه تصور مي‌كنند كه اصول حريم خصوصي شركت‌ها مانع از آن مي‌شود كه آدرس‌هاي اينترنتي‌شان براي شركت‌هاي بازاريابي به اشتراك گذاشته شود. به همين قياس، از هر 10 فروشنده آنلاين 4 نفر معتقدند كه اين قوانين، استفاده از اطلاعات و تحليل فعاليت‌هاي آنلاين كاربران را براي آنها ممنوع مي‌كند، در حالي كه استفاده از اين اطلاعات يك روش معمول جهت تجارت الكترونيكي است. بسياري از شركت‌ها نيز تصور مي‌كنند كه قوانين مربوط به حريم خصوصي اينترنت، يعني اينكه شركت‌هايي كه از نظر تجاري با آنها همكاري مي‌كنند نمي‌توانند از اطلاعات فعاليت‌هاي آنلاين آنها استفاده كنند.
 هوفنيگل مي‌گويد: استفاده از بي‌اطلاعي كاربر حقيقتي است كه باعث شده بسياري از شركت‌ها به انتخاب كاربران احترام گذاشته و فعاليت‌هاي آنلاين آنها را رديابي نكرده و نسبت به كاربران‌شان متعهد باقي بمانند ولي در عوض برخي از شركت‌ها با قبول اين مسووليت كه از كوكي‌هايي كه در سيستم‌هاي كاربران نصب مي‌شود و فعاليت‌هاي آنلاين آنها را رديابي مي‌كنند، استفاده نكنند، كماكان به تبليغات و تجارت الكترونيكي خود ادامه مي‌دهند. برخي از شركت‌ها نيز فقط از كوكي‌هاي سريع استفاده مي‌كنند كه در سيستم كاربران نصب مي‌شود و تنها نام وب‌سايت‌هاي مورد مشاهده را شناسايي مي‌كنند. استيون گال، مديراجرايي Pro Quo –شركتي كه به كاربران امكان مي‌دهد ايميل‌هاي ناخواسته از منابع مختلف را متوقف كنند- مي‌گويد: صدها شركت، رد تمامي فعاليت‌هاي كاربران را، چه به صورت آنلاين و چه به صورت آفلاين مي‌گيرند و محصولات‌شان را به كاربراني پيشنهاد مي‌كنند كه از قبل مي‌دانند به آنها نياز دارند و پول بيش‌تري بابت آنها مي‌پردازند.

هر كليك كاربران در اينترنت، توسط شبكه‌هاي بازاريابي و تبليغاتي آنلاين پيگيري مي‌شود تا انواع و اقسام تبليغات آنلاين را به سمت آنها سرازير كنند.

گال خاطرنشان مي‌كند: روشي كه برخي شركت‌هاي بزرگ در پيش گرفته‌اند اين است كه با نزديك‌كردن خود به مشتري و بدون ردگيري فعاليت‌هاي آنلاين آنها، براي محصولات خود بازاريابي مي‌كنند، اما برخي نيز از روش ديگري استفاده مي‌كنند.

مدير اجرايي Pro Quo مي‌افزايد: من معتقدم كه مشتريان خيلي بيش‌تر از آنچه كه ما تصور مي‌كنيم از دنياي آنلاين سردر مي‌آورند اما فكر مي‌كنم كه در حالت كلي بسياري از آنها دوست ندارند، بفهمند اينترنت و موارد حاشيه‌اي آن چگونه عمل مي‌كنند! اين موضوع كمي ترسناك به نظر مي‌رسد زيرا باعث مي‌شود كه كاربران احساس شكست كنند.

راهكارهاي حفظ حريم شخصي اينترنتي

هفته گذشته يك گروه 9 نفره از سازمان‌هاي مربوط به حمايت از حريم شخصي در يك جلسه طرحي را به كميسيون تجارت فدرال آمريكا داده‌اندكه در آن از شركت‌هاي بازاريابي خواسته‌شده، كه به منظور حمايت از حريم خصوصي كاربران، از رديابي فعاليت‌هاي آنلاين آنها اجتناب‌ كنند. اين گروه همچنين قصد دارند يك تعريف رسمي از «اطلاعات مربوط به هويت خصوصي» ارايه دهند. آنها همچنين اعلام كردند كه تبليغ‌كنندگان اينترنتي بايد روش‌هاي خود را در مورد رديابي فعاليت‌هاي كاربران اعلام كنند.

گروه‌هايي كه در اين اقدام نقش داشته‌اند شامل مركز دموكراسي و فناوري، فدراسيون مشتري‌مدار آمريكا، بنياد تازه‌ترين يافته‌هاي وسايل الكترونيكي، شركت‌ تحقيقاتي اطلاعات عمومي، نشريه حريم خصوصي، اتاق حقوق حريم خصوصي و گردهمايي حريم خصوصي جهان هستند.

اري شوارتز (Ari Schwatz)، رييس هيات مديره مركز دموكراسي و فناوري در جلسه مطبوعاتي روز 31 اكتبر گفت: با اجراي طرح‌ «رديابي نكنيد» كاربران از هجوم ايميل‌هاي ناخواسته و تبليغات آنلاين در امان خواهند ماند.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: